onsdag 3 november 2010

Men därute är det höst

Detta är årstiden när vi alla reflekterar över och ständigt återkommer till diskussionen om hur märkligt det var att Wyclef Jean sjunger "I'll be gone 'til November" istället för "I'll be gone IN november" - han borde rimligtvis inte komma tillbaka lagom till november, det är ju då han borde dra. Det är ungefär som att man diskuterar att det är oerhört mörkt oerhört tidigt och att november går långsamt, men att december går snabbt. Alla de gamla höstklyschorna gör comeback, en efter en.

Detta är också årstiden då jag brukar unna mig en vit månad, men eftersom att jag ska till London om två veckor förstår ni ju själva hur orimligt det är att ta den i november i år. Hur ska jag ha nerver nog för att se Arsenal-Spurs utan 300 pints of Stella i blodomloppet? Det går inte, så årets vita månad är inställd på grund av tidsbrist och att jag har kommit på bättre tankar.

Nu är det dessutom den veckan på året alla lärare börjar prata om en vecka in på höstterminen: vecka 44 - höstlovet. Jag får visserligen bara två dagar ledigt, men å andra sidan är det som semester på skolan när eleverna inte är på plats så jag har ändå blivit utvilad. Nu har jag precis rättat klart mina sista kvarhängade texter, så alldeles strax ska jag ta den första av vad som kan bli rekordmånga Stellor den här månaden.

Öl på en onsdag. Tema: Höst -06 indeed.

Och apropå Wyclef Jean. Är det inte väldigt roligt att Luks hotmailadress är typ Wyclefjohan? Nästan i klass med Sandra Freshs Tafsarn84, som hon faktiskt använde så sent som 2005-06.

Inga kommentarer: