måndag 15 november 2010

What we do at ILU echoes in eternity

Idag var det ingen vanlig dag. Dels hade jag ovanligt nog sovmorgon, dels skulle hela skolan till Fyrishov. Så jag jag gick upp framåt halv nio, tittade ut genom fönstret, såg att det hellhällregnade, funderade på att sjuka mig, men beslöt att bita ihop. Det är bara november en gång om året, och nu har halva den gången redan passerat.

När jag hade cyklat till simhallen i det snöblandade regnet (snöblandat är mitt minst bra regn) mötte mina elever upp mig med ett citat jag kände igen alltför väl:
- Och om ni inte passar er, får ni väl börja bo ihop!

De flesta av läsarna till den här bloggen vet genast ur vilken kultrulle den repliken kommer. Just det, Fäst på fest. På något vänster har de alltså lyckats hitta min gamla film från första terminen på lärarprogrammet, och sedan spridit den på det sociala nätverket Facebook. Hur fan hittade de filmen? Visserligen ligger den på YouTube, men deras Google-skills är utom denna värld. Jag måste gå till botten med detta.

Det var kul på Fyrishov, men jag ångrar att jag skulle visa mig på styva linan och hoppa från tian för det där nedslaget var inte snällt mot mina öron. Jag har fortfarande lock för vänsterörat. Dessutom är jag sådär trött som man bara kan vara efter att ha vandrat i klorångor i några timmar, så det var väl inte mitt mest produktiva arbetslagsmöte i eftermiddags. Fast inte mitt minst produktiva heller, så det får jag väl vara nöjd med.

Nu ska jag sova lite framför Boardwalk Empire som måndagstraditionen bjuder.

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Tack för att jag fick återuppleva den fantastiska filmen. Gjorde ni fler? Dina elevers sökarskills är sannerligen något utöver det vanliga, jag sökte på Axel asplund på youtube och hittade ingen film alls. Inte med dig iaf.

Joel sa...

Slutat blogga?