måndag 15 november 2010

Två helger och inget däremellan

Jag vill inte att ni ska börja veckan med att bli besviken, så jag sitter uppe ett tag till så här på söndagskvällen. Jag har just paketerat ett 60-tal försändelser med fotbollsbiljetter, och blev så uppe i varv av det arbetet att jag blev tvungen att slappna av med ett blogginlägg och en flaska överbliven Stella som jag rotade fram i det löjligt fulla kylskåpet (storhandling, check). Dessutom är det ett väldigt intressant program om rymdfärjor och dess vingisolering på fyran, så ni förstår ju själva att det inte är aktuellt med nattning än på ett tag.

Vad har helgen haft att bjuda på då? En hel del faktiskt. I fredags tyckte jag helt seriöst att det skulle vara gott med tacos, och reflekterade inte alls över det fantastiskt svennebananiga i det matvalet. Sara gick dock i taket och blev mycket tveksam. Hon godkände det bara om vi åt det ironiskt, och eftersom att vi redan hade en bib hemma fanns ju alla förutsättningar för en riktigt svennig fredag. Hon fick dock göra the handling of shame när detaljerna skulle inhandlas, så the joke was kind of on her. Ingen på på ICA visste ju att det var ironisk tacokväll.

I lördags gick dagen åt till att göra en massa husbehov såsom städning och ha ilsken envägskommunikation med IKEA-möbler som var felborrade (fast som visade sig vara rättborrade när man gjorde rätt) samt lite Premier League på tv. På kvällen kom mamma och pappa samt Hannes och vi tog en drink innan vi gick ned till Trattoria Commedia för en mycket god middag. En trevlig kväll, och Hannes skötte sig på alla plan. Sara också.

Idag har jag ägnat mig åt att fika hemma hos Hannes samt haft ståplats framför tv:n när det blev alltför nervöst i matchen mellan Everton och Arsenal. Nervositeten var dock helt obefogad i och med att Arsenal vann. Det var gott.

Det var en bra helg tycker jag. Något svennig, men bra.

Jag vill också göra en snabb recap över förra helgen, som var minst lika händelserik som denna fast mindre svennig. Jag hade FF på fredagen, så då tog jag det bara lugnt och njöt av egentiden. På lördagen gick jag och Esh på Stadsteatern och kulturbögade då vi tittade på Anna Karenina. Den var bra, och jag tänkte som vanligt att "jag borde gå på teater oftare". Men man möter ett sådant motstånd när man vill det, tyvärr.

Efter pjäsen tog jag tåget till Stockholm där Josefin och Colin hade fest för att han har flyttat till Sverige och där träffade jag en hel del vänner från Uppsalatiden, vilket var mycket kul. Festen pågick intill småtimmarna och sedan somnade jag i en klassisk viksäng. Good fun.

Därefter var jag kristusbakis, i tre dagar alltså, så resten av veckan tycker jag att vi lämnar därhän.

Nu ser jag fram emot en tredagarsvecka, sen drar jag till Storbritannien. Kul!

Inga kommentarer: