tisdag 24 augusti 2010

Likt tisdag dyker jag upp en gång i veckan

Får väl slänga in en liten uppdatering bland alla mina åtaganden och upptaganden. Måste ju i alla fall komma upp i fem inlägg i augusti.

Under. All. Jävla. Kritik.

Men så kan det vara ibland. Jag ska försöka skärpa mig, men jag lovar ingenting. Jag har ju ett jobb att sköta. Och en supporterklubb. Och en kondition. Och snart kommer jag sympatifölja 25 olika tv-serier när Sara har flyttat upp. Dessutom ska jag försöka göra mitt för att Södra ska hänga kvar i sexan.

So many commitments, so few timmar på dygnet.

Hur går det då på arbetet, nu när kidsen har existerat i mitt liv under fem dagar? Det går väldigt bra än så länge. Det är många trevliga och glada unga människor, och de allra flesta verkar vara ambitiösa elever. Ett ganska uppfriskande avbrott efter de två senaste skolorna jag jobbade på. Samtidigt får jag nog räkna med att smekmånaden inte varar för evigt, för idag fick jag till och med höja rösten vid ett tillfälle. Så nu anar de nog att jag faktiskt kan bli arg, tvärtemot vad de trodde igår.

What else is new?

Jag var i Linköping i helgen, i avsikt att hjälpa Sara packa. Det blev dock lite si och så med packningen, då vi valde andra former av packat de här dagarna. Först var det tapas och utgång och dagen efter var det hemmafestligheter och utgång. Jävla studentleverne, det klarar ju inte jag av. Men det var väldigt kul, så det är synd att klaga.

Nä, om man skulle ta och gå och lägga sig i tid för en jävla gångs skull. En enda!

Inga kommentarer: