söndag 5 september 2010

Segerfest på Vdala

Eftersom att Södra vann igår ville jag fira segern, och eftersom att jag spelade vänsterback skulle firandet ske på Nigel Winterburn-manér - med öl. Så när jag kom hem från matchen drog jag igång en desperat jakt efter dryckesbröder. Det är inte lika lätt att hitta den typen av syskon nuförtiden, nu när alla ha flyttat från Uppsala. Jag skickade till och med SMS till Kalle i Östersund med en uppmaning att komma hit, men han tyckte jag skulle ta flyget upp istället. Tyvärr hade sista SAS-kärran redan gått, så det gick inte.

Eller desperat jakt var det kanske inte, med tanke på att samtal nummer två gav napp. Hannes skulle givetvis ut, som ett led i hans faddring under nolleveckorna, så vi bestämde oss för att mötas på Vdala senare på kvällen.

Innan dess hade jag den bästa förfesten sedan den ginurspårning vi hade hemma hos Dennis innan en korridorsfest hos Esh. Jag satt framför tv:n och drack folköl 3,5 samt förtärde dillchips. Det var oerhört festligt.

Till sist gick jag ner till Vdala och kastade mig över deras drinkutbud. Det är ju så oerhört billigt på nation, så jag tyckte jag kunde unna mig det. När man är på Vdala är det dessutom obligatoriskt att dricka Dräparen, så det var bara att tala om för bartendern hur den ska tillagas och beställa.

Senare spelade nån snubbe som trodde att han var Broder Daniel fast sämre, så den spelningen dissade jag och Hannes fullständigt. När jag började prata baklänges - så som det alltid blir på Vdala - var det dags att gå hem och sova i 20 timmar. Men det var kul att gå på nation igen, även om det är konstigt att inte känna igen en enda person.

Nu ska jag börja ladda inför två dagar med utvecklingssamtal. Spännande!

Inga kommentarer: