söndag 26 september 2010

Låg redan. Blev sparkad på.

Gårdagen var den sämsta fotbollsdagen sedan en septemberdag 2004. Eller, när jag tänker efter, var nog gårdagen värre än så. Den dagen för sex år sedan åkte Södra Upsala ner i division sju och Arsenal spelade 0-0 mot West Ham.

Igår underträffades alltså det. Södra Upsala gjorde en ny plattmatch mot det laget vi var tvungna att hålla bakom oss, och vår jumboplats i tabellen spikades därmed. Hej då division sex. Jag har därmed varit med om att åka ur division sex två gånger nu - fy fan så uselt.

Det var dessutom bortamatch så hemresan tog drygt en timme. Väl hemma i lägenheten slog jag på tv:n för att se andra halvlek i Arsenals match och möttes av skräcksiffrorna 0-2 till West Bromwich. I det läget funderade jag över varför jag ens hade klivit upp den dagen. Det kunde i alla fall inte bli värre tänkte jag.

Då gjorde West Bromwich 0-3.

Så vad annat kunde jag göra efter den skitdagen än att gå till Jajje och drink the pain away. Tur att han håller på Liverpool så han var lika bitter som jag. Trots vår gemensamma bitterhet blev det en trevlig kväll, där samtalet faktiskt rörde andra ämnen än fotboll då och då.

Idag har jag ägnat mig åt dagen efter kvällen före-aktiviteter såsom att sova, äta onyttigheter samt tittat på tv. Jag har också packat inför kommande veckas äventyr. Det blir lägerskola i Falun i fem dagar, så jag räknar med en mycket intensiv vecka då jag ska vara extraförälder åt 40 13-åringar. Men det kommer att bli kul.

4 kommentarer:

Hannes sa...

Imorrn ska jag möta Pontus med mitt studentlag.
Förlorar jag ska jag aldrig mer spela fotboll i hela mitt liv.

Hannes sa...

Slutat blogga?

Hannes sa...

Slutat blogga?

Kerstin sa...

Åååååh vad dålig uppdatering. Ååååååhhh!