onsdag 13 oktober 2010

En kvarts dag i kvarten

Igår fick jag äntligen komma hem till Hannes nya (nåja, två månader sedan inflytt) lägenhet för att inkassera min födelsedagspresent i form av en trerätters samt för att se om han hade packat upp sina flyttkartonger ännu.

Lägenheten var, hur ska jag uttrycka det, inte direkt inredd av Fab 5, utan andades mer ung man. Som den sig bör. Jag fick lite vibbar från min egen inredning på Stockrosgatan där jag bodde inneboende i en villa under ett drygt år - mer pragmatiskt än mysigt är nog det sammanfattande intrycket. Det enda som bör åtgärdas omedelbart är soffans placering i vardagsrummet, då de av någon anledning har valt att ställa den så att tio kvadratmeter av vardagsrummet inte går att använda. Det finns säkert en logisk förklaring, men jag ser inte det logiska i att inte utnyttja rymden i rummet.

Det roligaste var dock att det satt en liten kille i en skrubb när jag och Sara hade kommit till lägenheten. Han bodde där sa han, och Hannes bekräftade att det var så. Så oerhört studentikost att bo sin första termin i en garderob. Spontant känner jag att jag inte saknar just den delen av studentlivet.

Hannes bjöd på en god förrätt och sedan fick vi potatisgratäng och stekt gris i fetaostsås. Till efterrätt blev det ost och kex, innan jag kände att jag behövde bidra med lite chips och nötter samt folköl 3,5. Det var ju ändå landskamp på tv.

Till sist fick vi nog och lämnade studentkollektivet till förmån för en lång höstkall promenad hem till det något mer ombonade boendet på Studentvägen.

Och ja. Hannes har tre flyttkartonger kvar att packa upp.

2 kommentarer:

Hannes sa...

Soffan står där för att vi inte ska ha sladdar över hela golvet och för att den outnyttjade delen ska bli en lounge. Fegt att inte kommentera det face to face.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

www.konflikträdd.se är min nya blogg.