söndag 31 oktober 2010

En vecka på intensiven

Sitter för nästan gången den här veckan och gör ingenting, vilket känns absolut skönt. Veckan har varit helt späckad. Jobb varje dag, men det går ju utan sägande, och sedan diverse kvällsaktiviteter. Här är ett axplock, i listform eftersom att alla gillar ju...Du fattar.
  • Måndag: Åkte till Ikea och köpte en säng, så att jag slipper slåss med Sara om 105 centimeters utrymme om natten. Åt köttbullar.
  • Tisdag: Byggde ihop sängen Engan och svor över Ingvar Kamprads jävla oförmåga att förborra rätt. Fyra timmar senare var sängen inte klar för det saknades en fucking mittbalk. Det var mycket tröttsamt och irriterande att inte få prova den nya sängen efter att ha bråkat med den så länge.
  • Onsdag: Åkte till Ikea och köpte en mittbalk, samt en grillad med bröd. Byggde klart sängen så nu har vi 90 centimeter var, samt varsitt avlastningsbord (som nattygsbord heter numera). Därefter kollade jag på Newcastle-Arsenal (0-4).
  • Torsdag: Såg I rymden finns inga känslor med mina elever. Jag var lite orolig att de skulle vara stökiga, men de skötte sig nästan hur bra som helst och filmen var klart sevärd. Kom hem och hade styrelsemöte per telefon.
  • Fredag: Rundade av veckan med att fika med eleverna och kunde konstatera att sockerhöga trettonåringar kan vara oerhört livliga. Efter jobbet gick jag och Ola till Gillet och tog ett par öl med lärarna från Heby, där Ola också jobbade tidigare. Det var kul att återse det folket. På kvällen kom Saras föräldrar och vi gick till Il Forno och åt en god middag.
  • Lördag: Lugn start på dagen med Melodikrysset och några tv-serier. Sen kom Hedemora på besök och vi kollade på Arsenals sena seger mot West Ham (jag var aldrig orolig) och hade lite social samvaro med inslag av dryckjom och god mat.
  • Söndag: Lugn start med en full english och därefter blev jag handymännens handyman. Men det var en så stark upplevelse att det får bli ett eget inlägg i morgon. En försmak får du dock redan nu: Slagborrsmania. Det inlägget vill du inte missa.
Jag hoppas att nästa vecka blir något lugnare, och det har den alla förutsättningar för att bli. Eleverna har lov och jag jobbar bara måndag till onsdag. Vilket är ganska brödigt ändå som min lillebror brukar säga.

Inga kommentarer: