torsdag 22 juli 2010

Hallå där...

...King Kolo, 26, som verkar ha gått under jorden den senaste tiden.

Nå, berätta, var håller du hus?
- Håller hus och håller hus. Det beror på vad du menar med håller hus.

Var är du någonstans?
- Jag är antingen hemma eller på Arlanda, eller någonstans mellan dessa två punkter utnyttjande någon form av kollektivtrafik.

Det låter ju inte som någon direkt fantastisk tillvaro.
- Var det en fråga?

Nej. Låt mig omformulera. Är det en fantastisk tillvaro?
- Nej.

Men något mer än jobba och stänga in dig i lägenheten måste du väl ändå göra?
- Ja, det måste jag ju göra.

Vadå till exempel?
- Jag går eller springer minst en mil om dagen. Hänger en del på det där Internet också. Sedan har jag faktiskt unnat mig både öl och vin till helgen.

Intressant. Kan du utveckla det där sista?
- Jag, Hannes och Esh var på Uplands och Palermo i fredags, och i lördags kom Sara hit. Då firade vi att jag har fått jobb med en flaska Dom Pérignon och tapas.

Det låter exklusivt. Är det verkligen sant?
- Ja typ. Man kan säga att det var en Dom Pérignon eller något annat märke av likvärdig kvalitet och status.

Hände det något annat kul i helgen?
- Jag och Sara kollade på Titanic. Det var kul. Tänk att de byggde en båt utan att ha tillräckligt med livbåtar för alla passagerare. Det borde finnas regler mot sådant.

Nu när du har fått ett riktigt jobb, varför är du då kvar och gnälljobbar på Arlanda?
- Det är min lutheranska ådra som ger sig till känna igen. Jag har sagt att jag ska jobba de här veckorna, så då får jag stå mitt kast. Det finns faktiskt något som heter yrkesstolthet, men det känner väl knappast du till?

Tack för intervjun.
- Tack. Skönt att den är över.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Roligt!

Loke sa...

Ja, du borde typ göra intervjuer på riktigt i en tidning eller nåt!

Hannes Asplund sa...

Hur slutade titanic?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Simmande skelett.