fredag 2 juli 2010

Hup Holland Hup

Idag var min tanke att fullfölja veckans bisarra träningshets (43 km gång/löpning på två dagar) med ett 15 km-lopp, men den tryckande hettan hindrade mig effektivt. Det fick stanna vid en timmes promenad med Hallå P3 med Petter i öronen istället.

Mer än så hinner man inte med före jobbet om man börjar jobba klockan 16.

På jobbet var vi sjukligt effektiva. I alla fall då matchen Holland-Brasilien inte spelades. Vi såg till att köra ut alla paket vi kunde före matchen och i halvtid, och tack vare det såg jag nästan hela matchen. Jag missade dock Hollands 1-1-mål, men det kan jag leva med när de slår ut ett lag som Brasilien.

Jag har haft en soft spot för holländarna väldigt länge. Redan 1992 tog pappa med mig och Love till gamla Nya Ullevi på Holland-Skottland i EM och där slogs den första gnistan an på min nästan 20-åriga kärleksrelation till Dennis Bergkamp. För det var ju han som avgjorde matchen. Efter slutsignalen köpte jag (pappa) en holländsk flagga för 50 kronor och den stod kvar i mitt pojkrum långt efter det att jag hade flyttat ut. "Hup Holland Hup" stod det på den. Hup betyder bra på holländska (för er som gillar Sunes Sommar, för er andra betyder det heja).

Så det var fint att RvP och grabbarna visade brassarna hur man skaver sig till en seger.

Efter jobbet kom jag hem till nästan färdig mat. Esh stod bland grytorna och förberedde storkok eftersom att nästan hela hans sjuhövdade familj skulle komma hit. Det var bara Joel som saknades, annars dök hela skaran upp. De är på väg söderut mot mörkaste Småland så då blev ju Uppsala ett lämpligt nattläger. Så jag blev gäst i Engbloms familjemiddag, innan vi rundade av kvällen med mer VM.

I morgon ska jag åka till ett slott utanför Eskilstuna där vi ska ha en jobbhelg med Arsenal Sweden. Ja, det är lämpligt att sitta inne och planera hösten när sommaren rasar uti våra fjällar utanför. 30 grader är ändå för varmt.

1 kommentar:

Loke sa...

Ja, Spanien-Holland kan bli en bra final...