måndag 5 juli 2010

Vad är väl en helg på slottet?

Mitt i högsommarvärmen tyckte ett gäng ur Arsenal Sweden att det var lämpligt att sätta sig i ett svettigt konferensrum i Sundbyholms Slott utanför Eskilstuna och jobba med vår hemsida. Sagt och gjort. Där satt vi tolv glada grabbar i olika åldrar med varsin laptop, som ett Dream Hack i miniatyr.

Istället för Jolt-cola blev det dock dryck med maltkaraktär.

Mitt i alltihop ringde Oskar med den glada nyheten att han har fått jobb långt upp i mörkaste Norrland. Under samtalet gick plötsligt en gänglig långhårig man iklädd någon form av smoking och nickade en hälsning. Jag var tvungen att avbryta Oskar:
-E-type gick just förbi mig.
Oskar vägrade dock tro på mig om jag inte skickade MMS som bevis, och mer övertalning än så behöver inte jag för att attackera en kändis. Därav fotot nedan. Det var bröllop på slottet samtidigt som vi var där, så jag antar att det var därför E-type var på plats.

Kändisspotting är något av en hobby för mig måste jag säga. Ganska töntigt att bli imponerad av sådant, men detta var ju ändå E-type. Jag menar, säg den fest där E-type väljer sina euorodisco-favoriter inte har brassats på. En fest utan den skivan är ingen riktig fest.

På kvällen åt vi trerätters på slottet och det kändes ganska malplacerat att sitta där i den snobbiga miljön. Jag blev utsedd till vinexpert och gjorde åtminstone inte bort mig. Dessutom serverades vi av Karl-Bertil Jonssons look-alike, så det droppades en hel del citat från den sagan. Mycket roligt.

Senare satt vi nere vid Mälaren och drack öl samt var myggmat. Det hade ryktats om någon form av bryggbåt, men tyvärr var batteriet slut så vi fick ligga kvar i hamn. Det var nog lika bra det med tanke på vissas promillehalt. Jag höll mig dock relativt städad, och dessutom nyktrade jag till av nattbadet ännu senare på kvällen.

Dagen efter fick vi ytterligare en del gjort i konferensrummet, innan vi bröt upp och körde hemåt. Hemresan blev av någon anledning en halvtimme kortare än ditresan, kanske för att vi skippade den ofrivilliga sightseeingen i Barva.

Trevlig helg. Good fun.

4 kommentarer:

Loke sa...

Awesome...

Jajje sa...

stort! E-type är ju en av most played på min gamla stereo kan jag säga! och gud så stolt jag är över det! =)

Sommaren har ju slagit knock på en, vilken j*vla värme men man ska inte klaga.
Här på Österlen så är det fin fint. spelat golf men mest fixat med målenfeldtarnas nya altan..burit lite plankor, dragit ut lite spikar och sådant roligt! =) hopppas du har det bra gubben så hörs vi! cheers!

ps. Jovanovic klar..viktig..sen säljer vi masken till inter för 35!

Hannes sa...

Slutat blogga?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Låter som att du får göra ett ärligt dagsverke för en gångs skull Jajje! Låter som du har det bra iaf.