tisdag 27 juli 2010

I huvudena på King Kolo

De här 06-15-passen är ganska sega emellanåt. Särskilt när det inte är mycket att göra. Fram till tolv rullar tiden på ganska bra, men de sista tre timmarna känns som sex. And not in the good sense of that word if you know what I mean - nudge, nudge.

Men gratis pengar är alltid gratis pengar. En så bra timlön för att mest sitta och och läsa alla artiklar på Aftonbladet.se är det liksom inte alla som har.

I går efter jobbet var jag duktig. Istället för en av mina patenterade tupplur extended version™ hjälpte jag först Esh att byta bilbatteri (!) samt mecka (!) lite i allmänhet. Om nu stå och kolla ner i motorhuven som ett jävla fån räknas som att mecka, men det kan vi väl komma överens om att det gör? Det är liksom inte första gången jag har lagat en bil genom att titta i motorhuven och klia mig i huvudet.

Sedan stack jag ut och sprang någon form av intervallvariant på milrundan, varpå jag drog igång ett par maskiner i tvättstugan. Mitt i alltihop lagade jag dessutom mat. Detta livspussel alltså.

Resten av veckan blir det FF hemma för Esh ska till Bästkusten, en käck göteborgsk försköning av det som allmänt är känt som Sveriges framstjärt. Så nu kan jag göra allt det som man gör när man har FF, som att köpa jättemycket Coca-Cola på föräldrarnas matkort, bara äta micromat, spela fotboll i vardagsrummet och leka att man vinner Champions League fast man egentligen är för gammal för att leka sådant, samt kolla på tv skitsent. Ja ni vet, det är ju sådant som alla gjorde när vi var yngre.

En annan nyhet är att jag håller på att utvecklas till Zaphod Beeblebrox, ni vet han i Liftarens Guide till Galaxen som har två huvuden. Jag har nämligen en enorm böld på halsen som sannolikt är förstadiet till ett huvud.

Det kan också vara ett acne.

Nu vill jag ta tillfället i akt att låna ett skämt från min anagramnamne Alex Schulman och önska Esh en trevlig semester på västkusten. Han får bara inte glömma att ställa tillbaka klockan.

Till 2008.

3 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

Grymt inlägg.
Fuska med matkortet var igenkänningshumor när den är som bäst.

Diamond Champagne sa...

ja bra inlägg.

jag tycker du ska köpa folköl för alla matpengar så att du sedan måste leva på trolldeg.

böld? äckligt?

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Ja! Tre plattor Eggers på Orient Livs.