tisdag 13 juli 2010

Inte om värmen i alla fall

Inspirationen har nått nya bottennivåer den senaste tiden. Vardagen är jävligt tråkig för tillfället, så då känns det som att jag lika gärna kan hoppa över att skriva istället för att bitterblogga. Ingenting blir bättre för att man att klagar.

Fast lite får man klaga, annars är man ingen människa utan bara ett liten hjort eller något annat djur.

Det roligaste som har hänt den senaste veckan var att jag såg en ungersk kärra på terminal fem som hade registreringsbokstäverna HA-LOL. Så ni ser ju själva nivån.

(För er som är födda före 1980 står LOL för "Laugh out loud" på Internet-slang. Varsågod.)

Det näst roligaste som har hänt var att jag besökte Hedemora i Avesta. Han har flyttat dit nu, så det är ju ett bra koncentrat för en fin förvirringssaft framöver. Vi pysslade mest med fotboll, men även hypergrillning och öl- och vinprovning. Hypergrillning innebär att man köper varor motsvarande allt i ett närlivs och sedan grillar dem, samt äter upp oerhört mycket av dem. När det gällde dryckesprovningen testade vi ett italienskt vin som heter Mauro Scocco och ett belgiskt öl som heter Stella Artois. Två spännande bekantskaper.

Vi hann också med en rundtur i Dalarna, där jag fick se berömda ställen som Säter (som firade Stora Tomas Quick Sture Bergwall-festivalen den här helgen), Hedemora, Gustafs (på håll från vägen) och Borlänge. I Borlänge besökte vi klassiska Domnarsvallen och kollade på Brage. Mest för att jag skulle få nynna den klassiska strofen ur Köppebävisan: När jag är ledig / Så går jag på Vallen / Och hejer på Brage / Och ropen de skalle / Och vad dä beror på / Det vill jag inte tale om.

VM-finalen vill jag helst inte diskutera. Jag avskyr Barcelona för mycket.

Värmen tror jag också att jag lämnar därhän. Det finns liksom inget att göra åt den. Det positiva är ju att glaciären Pollurjökull, som trogna läsare säkert minns från istiden vi drabbades av härom månaden och som har legat bergfast nere på gården, nu nästan är helt smält.

Vi hörs när/om jag har något intressant att berätta.

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Jag tror du får flytta fram åldersgränsen för LOL... åtminstone till 82.

Loke sa...

Jag kunde LOL, men jag har ju forskat en del om ungdomsspråk...

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

"Forskat"... På mellanstadiet eller?

Kerstin sa...

Nej, på "Högskolan".

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Haha. Samma sak.