fredag 16 juli 2010

Jag har fått jobb

Säg grattis.

Igår blev det nämligen klart att jag är anställd på en högstadieskola i Uppsala. Det känns naturligtvis väldigt bra, och jag känner mig grymt motiverad att sätta igång. Jag ska vara handledare för ett gäng små sjuor och det gick ju bra i höstas, så det här ska bli kul.

Det bästa av allt är att det är en tillsvidareanställning, vilket innebär no more spending the summer at Arlanda. Det är som en skänk for ovan. Två veckor till härute, och sedan aldrig mer. Samtidigt har jag lärt mig att aldrig säga aldrig när det gäller Arlanda, men oddsen har aldrig sett bättre ut för att jag ska slippa harva runt i truckar inne i vilka det är 800°C, samt döda mina öron framför vrålande flygplansmotorer.

Detta måste jag fira på något sätt. Har en känsla av att beslutet att inte gå till Systembolaget före jobbet idag kommer att fördömas å det grövsta när jag kommer hem i kväll. Men då är det så dags liksom. Annars får jag fira i morgon istället, då tillsammans med Sara om allt går enligt förhoppningen.

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Magiskt ord det där "tillsvidareanställning", ett stort jäkla grattis!

Filippa sa...

GRATTIS!!!!!!!

Loke sa...

LOL!

Maria sa...

Man får gratulera! Ta väl hand om lillasyster oxå!