måndag 14 januari 2008

En helg, januari 2008

En rekapitulation av helgen som gick:

I fredags var det Guitar Hero-kväll hos Kalle. Det var en total katastrof. Ja, inte kvällen alltså, men Guitar Hero. Detta löjeväckande dataspel är uppenbarligen tillverkat för personer utan vare sig taktkänsla eller musikalisk begåvning. Vad bygger jag det fräna uttalandet på? På att personer som - inget ont om dem i övrigt - Kalle, Anna och Dennis imponerade fullständigt i deras sessioner med den lilla plastguran, medan jag, gitarrist sedan tio års tid, underpresterade värre än en elfsborgare på en flygplats.

Min slutsats är att den som är musikalisk inte kan spela Guitar Hora. Musiktänket kan man aldrig frångå, och det är precis därför man inte klarar av att spela i otakt - vilket man tydligen skulle - och utan känsla. Personer som helt saknar musiköra kan däremot följa dataspelets instruktioner utan påverkan av inre faktorer. Min bojkott av denna ytterst fåniga produkt inleds nu som i nu.

Detta utfall har för övrigt ingenting att göra med att Ella besegrade mig i en duell. Hur extremt jävla bittert det än var.

I övrigt var kvällen lysande. Vinet rann snabbare än Fyrisån på våren och när Becks dök upp tillsammans med legendaren Sandra Fresh och hennes kompis var stämningen på topp. Annas mamma och syster, som kom förbi framåt den sena kvällen, funderar nog fortfarande över vad som pågick.

Vi skulle gå till BJ, men kön avskräckte och det blev istället Bullitt, som ägs av Big Brother-Larsa. Det funkade, det med, trots hårdrocken som spelades. En påse Donken och ett fyllesamtal till Hannes "Jag-länkar-till-alla-artiklar-på-Aftonbladet" Asplund fick avrunda kvällen.

Lördagen var trött. Bakfyllan på morgonen var av det elaka slaget och huvudvärken jag drabbades av var panikartad. Jag kunde bara kvida i flera timmar. Sen tog jag Treo.

Det blev Arsenal på eftermiddagen med Dennis, Fred the Head, Smögen och Anders. Besvikelsen över krysset i kombination med paltkoma efter en kebabpizza gjorde att jag somnade klockan 20. Då fick Dennis gå hem, vare sig han ville eller inte.

Jobb på Fedex i går. Inget att kommentera därifrån, bortsett att turrarna som också jobbar där älskar mig mer och mer. Helgen avslutades med hemmagjorda hamburgare hos Dennis - Ella bjöd in sig själv som vanligt - innan jag stapplade hemåt och stupade vid elvasnåret.

Så kan det vara, en helg i januari 2008.

2 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

Jag länkar inte alls till alla.

Anonym sa...

Älska bloggen!
/Jos