söndag 6 januari 2008

Vad höll jag på med?

Alltså, det är okej att skriva fylleinlägg som bloggare, men vad fan var det där? Hur friskt är det att sätta sig och dikta, eller snarare sno ihop, en berättelse under en och en halv timme en sen lördagnatt?

Allt är korridorarna Krisjas och Victors fel. De satt och pratade i korridoren när jag ramlade in med min påse junk från Burger King och då var jag givetvis tvungen att göra dem sällskap. Det ena ledde till det andra och till slut satt vi där och jämförde skohorn. Mitt fick namnet Huggis, medan mitt gamla - som Krisja bröt av i våras - fick namnet Snokis. Därav min berättariver senare på kvällen. Och all djävulskap. Jag kan bara be om ursäkt.

På kvällen igår satt jag hemma hos Björn och Elin och förtärde inte alls särskilt blygsamma mängder alkohol. Ja, de drack ju också, för hur skulle det ha sett ut om jag satt själv och bälgade i mig, medan de var spikt nyktra? Det bjöds också på välsmakande och kryddstark pasta.

Kalle anslöt också senare på kvällen sedan han medelst SJ rest ner från Östersund med Anna och Lill-Esh. Det var en trevlig kväll och jag fick tom en skiva av Björn. Vackert.

Idag blev jag bryskt väckt av att Jois och Nettan brakade in i mitt rum cirka klockan 14. De hade visst försökt ringa mig några gånger, men efter min nattliga skrivarstuga var jag uppenbarligen ej kontaktbar på mobileo. Ett personligt besök var allt som krävdes, och frågan är om jag har varit mer social än just under de minuter som tjejerna stod och skrattade åt mig. Jag sa ungefär bara "vad är klockan?" för att sedan i princip försöka somna om. Det hade visat dem - komma in objudna sådär till en mycken bakis människa. Folk har inget hyfs längre.

På kvällen bjöds jag på middag hemma hos Kalle och Anna - anar ni trenden? Bjuda-in-sig-själv-på-mat-trenden? - och det stod ungsstekt lax på menyn. Vackert. Sedan lekte jag med Lill-Esh och så rundade vi av kvällen med en komedi. Värt.

Imorrn börjar skolan igen. Åh vad kul det ska bli, sade han mer ironiskt än Killinggänget.

Inga kommentarer: