onsdag 9 januari 2008

Mitt liv som ironisk

Dagens arbetspass på Jetpak har så här långt, tre timmar in i det, varit otroligt givande. Redan från det att jag körde ut två kollin till Köpenhamn 06:20 kände jag suget efter att få arbeta med det här resten av karriären.

När det sedan dök upp 15 lådor sprängfyllda med mindre paket som skulle sorteras ut tänkte jag genast: "Åh vad bra, nu får vi äntligen något att göra. Jag vill inte alls sitta vid en dator och surfa nät och sörpla kaffe." Att botten på Växjöpåsen sprack när sorteringen var klar 45 minuter senare var en kul bonus.

Det fanns därefter fem minuter att vila och då gjorde det absolut ingenting att kaffet var slut. Jag hade ju redan fått en halv kopp där vid kvart i sex. Det räcker för att stilla koffeinbehovet, helt klart.

Sedan blev det dags att köra ut det så kallade åtta-svängen. Det var tur att jag tappade ett gäng paket från vagnen redan när jag körde ut från Jethallen, för friskluft, som jag fick när jag samlade ihop dem, är ju aldrig fel. Det var heller inte stressigt alls att hinna med alla flighter.

Som avslutning på dagen fick jag dessutom jobba över en timme. Vilken tur att jag kände mig så otroligt pigg då och att sängen därhemma inte lockade på något sätt. Absolut värt 115 kronor före skatt.

Så kan en vacker vintermorgon på Jetpak se ut. Härligt, positivt, wow!