söndag 20 januari 2008

När Emma dissade Biffen

Tentafesten avlöpte utan några större skandaler, bortsett från att någons kompis kompis spillde vin i soffan. Jag avhandlade detta i ett annat inlägg så jag nöjer mig med att konstatera att man måste vara helt dum i huvudet om man spiller vin i någons soffa när man på nåder har fått komma på festen. Den där kompisens kompis är härmed portad från rum 57 på Trädgårdsgatan 17B.

Jag, Becks och Biffen gick till ÖG. De andra gick till Värmlands alternativt Red Room, sportbaren utan tv-skärmar där stadens mer tvivelaktiga klientel tillbringar sina helger. Men Dennis och Ella hade visst trevligt ändå.

Jag gjorde den minst smidiga plankningen in på ÖG någonsin. När jag skulle hoppa över repet vid kassan snubblade jag på detsamma och rev sannolikt ned hela arrangemanget. Likväl slapp jag betala, så hon i kassan tyckte antagligen synd om mig och lät mig gå in. Nation - you gotta love it!

Jag var ganska radiostyrd därinne, så själva förloppet på ÖG kan vi lämna därhän. Vi träffade dock Emma, som senare skulle sätta guldkant på hela kvällen. När ÖG stängde följde hon med oss till Max och även Emmas fästman Match anslöt. Biffen svarade för en jättekrånglig beställning, och bara för att vara dryg mot de anställda sa jag:
-Jag tar samma som han.
Det visade sig dock att Biffen hade beställt en fiskburgare så min dryghet backfired omgående. Jag ville ju ha kött. Sensmoralen är alltså att man inte ska vara dryg i samband med beställningar av olika slag.

Middagen åts inte under tystnad. Snarare tvärtom. Och temat för kvällen var föga oväntat icke-PK. Exakt vad som yttrades och exakt vem som sa vad stannar mellan oss som var där. Det blir bäst så för alla parter.

Becks tog farväl och vi som bor i ÖG:s bostäder tog sälle hem i regnet. Alla vet ju att Biffen har ett rum i en korridor bakom nationshuset - alla utom Emma uppenbarligen. Hon måste ha blivit mycket besvärad av att Biffen följde med oss, vilket till slut föranledde hennes fantastiska verbala käftsmäll riktad mot den arme bodybuildern.
-Du vet att du inte ska följa med oss hem va?
Jag har aldrig sett Biffen så förvirrad. Han ville ju bara ta sig hem till sitt rum och sova. Och så fick han den kommentaren rakt i ansiktet. Jag var tvungen att bryta in:
-Han bor ju också på ÖG!

Sedan bröt jag fullständigt ihop av skratt och skrattade hela vägen till hemmet. Jag slutade först när jag insåg att det var fullt av salt i min soffa.
-Han ska inte med mig hem.

2 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

"Exakt vad som yttrades och exakt vem som sa vad stannar mellan oss som var där. Det blir bäst så för alla parter."

FEGT!

Anonym sa...

Haha årets kommentar 2008 har redan yttrats...Bra jobbat Emma!!