tisdag 22 januari 2008

Uppdatering: Kaffekrisen

I och med att jag är raketforskare tog det mig bara ett dygn att ta fram en mycket duglig lösning på problemet med brist på kaffebryggare i köket. Det är bara att koka vatten, förslagvis i en vattenkokare, och sedan slå i önskat antal koppar i tratten där man redan har förberett med filter och pulver. Genialt, om jag får säga det själv. Och det får jag ju.

Samtidigt har jag inlett en indoktrineringskampanj för att korridorskassan ska bekosta kökets nästa kaffebryggare. Så här långt har jag två av korridorarna på min sida, och får jag bara med ett par-tre nyckelpersoner till är jag hemma. Tror Melinas röst kan bli avgörande, då det är hon som sitter på kassan - inte för att hon heter nästan som ett berömt kaffefilter.

Visst är det i sin plats att ha en kaffebryggare i ett kök? Även om man kanske inte dricker kaffe själv finns det säkert anledningar att då och då bjuda på drycken, som vid ett besök av en kamrat eller släkting. Detta är mitt huvudargument, så här långt. Så kallad logosargumentation för ni som kan era retoriktermer. Biter inte det kommer jag att övergå till pathosargumentation och då blir jag inte att leka med, det säger jag en gång för alla.

1 kommentar:

Anonym sa...

Var det en medveten, rolig grej från din sida att du skrev "slå i" eller har du börjat använda det helt spontant?