fredag 18 januari 2008

Konsten att ta helg

Det är fredag och klockan är halv ett. För tre timmar sedan lämnade jag in tentan vilket samtidigt innebar att jag tog helg. Det är ultimat att kliva på helgen redan så dags och alla borde följa mitt exempel. Även i den här frågan.

Fast det är i och för sig ultimatare att ta helg redan på torsdag lunch, som är gällande norm när man läser littvet. Åh vad det är jobbigt att vara student ibland. Man blir verkligen slutkörd. Går in i väggen. Brinkar totalt.

Tentan gick O.K. Varker mer eller mindre. Däremot åkte Ström på en rejäl motgång, då han missförstod en mängd frågor och av allt att döma körde. Han, som han själv uttryckte det, gjorde bort sig helt enkelt - man får inte skriva en tenta så dåligt. Vi som skrev den var dock överens om att fel frågor kom, det här med pidgin- och kreolspråk kom exempelvis inte med alls. Så kan man väl ju inte lägga upp en tenta?

Hur som haver, den är glömd och begravd nu. Istället ska jag städa mitt kyffe, som verkligen ser bedrövligt ut i dagsläget. Märkligt att jag inte har tagit itu med det under veckan, det har ju varit tentaplugg... Förresten, vet någon vad man gör med döda katter? Det ligger visst ett par under soffan.

I kväll blir det någon form av fylleslag på Trädgårdsgatan. Jag vågar ha fest nu när inte Esh är här och förstör alla mina ägodelar och/eller skriver saker på tapeten. Det är oklart vilka som dyker upp, men Dennis, Bergmark, Biffen, Becks och Ella ska vara gjutna. Och en massa annat löst folk från klassen antar jag. Sedan blir det ÖG och klubb Vigilante för första gången på bra länge. Jag älskart.

But I hate baseball cards.

Inga kommentarer: