söndag 20 juni 2010

Bröllop, dryckjom och frågesport

Givetvis kollade jag på bröllopet igår. Hjärntvättningen från press, radio, tv och framförallt massmedia under de senaste månadernas uppsnack uppfyllde sitt syfte, så jag inbillade mig att vigseln i Storkyrkan var ett historiskt ögonblick som inte fick missas. Det var fint och rentav lite rörande när H. K. H Kronprinsessan fick sin prins. Men sen slog jag över till Australien-Ghana istället, vilket var fint och rentav lite rörande.

Sedan svängde jag ihop en finare sallad och åt den tillsammans med korvar med en smak av holländsk ost. Jag sköljde ner hela härligheten med en öl av bättre belgiskt märke. Lite beneluxtema sådär på lördagseftermiddagen är ju aldrig fel som jag brukar säga.

Därefter tog jag sikte Ringgatan för ett besök hos Jajje. Han hade dessutom besök av Troive som jag inte har träffat sedan han flyttade från Uppsala för tre år sedan. Det var väldigt kul att catcha upp lite med honom.

Jajje tog som brukligt på sig rollen som lekledare och spelet som gällde den här kvällen var Buzz, vilket är en interaktiv frågesport som man spelar med hjälp av ett Playstation. Jag vann nästan allt. Jajje fick spel på Troive för att han mer satsade på att komma före Jajje än att vinna. Det gjorde att vi började samarbeta mot den arme Sundsvallspojken. Det var kul, även om det inte låter så kul men det är inte mitt fel att ni inte var där och upplevde det hela.

Vi rundade av kvällen när det började ljusna utanför fönstret med att Jajje visade bilder från hans resa till Indien och Nepal förra året. Han hade bland annat sett och plåtat en noshörning.

Sen var det dags att gå hem. På vägen hem lyssnade jag av oklar anledning på en Cheryl Cole-låt fem gånger i rad. Jag är nog sjuk i huvudet. Hemma kvävde jag impulsen att fylleblogga tre-fyra gånger, kollade på H. M. Konungens, H. K. H. Prins Daniels, och Daniels farsas tal på SVT Play samt kvävde impulsen att fylleblogga ytterligare en gång. Sömn var uppenbarligen ingenting jag prioriterade.

Idag har jag inte gjort särskilt mycket produktivt. Om inte att slökolla på fotbolls-VM räknas som produktivt. Fast jag har städat kom jag på nu, och det var verkligen på tiden. Dammsugaren rasslade som en skallerorm när jag gav mattan i vardagsrummet en omgång den sent ska glömma.

Nu ställer vi klockan på 04.45 och så går vi och lägger oss va?

1 kommentar:

Jajje sa...

katastrof...ni var alla emot mig....söndsvall 4-ever!