tisdag 1 juni 2010

Som en tenta fast längre och hemma

I denna bittra hemtentatid, gå ut min själ och gläd dig vid den stora gudens håvar.

Behöver ta en paus från att ordbajsa skriva på min hemtenta, så jag, eh, skriver lite istället. Inte för att någon undrade var jag höll hus, men ändå.

Firandet av pappa i lördags var väldigt kul, med lite sång (pappa och Benny), lite dans (Hannes) och lite, lite naket (Hannes). Jag, Sara och Hannes var kökspersonal när vi inte tog paus för ett litet plastglas rött, och höll ställningarna uppe på ett tjusigt sätt. Nästan hela tiden i alla fall.

Det var mycket folk under den tidiga kvällen och mormor ansåg som vanligt att hon blev uppraggad av en karl. Med tanke på att det i det här fallet bara rörde sig om en av pappas kompisar som pratade och skrattade med henne, känns det nu som att alla hennes karlhistorier mycket väl kan vara en smula saltade. Men nu ska vi inte döma någon som inte är här och kan försvara sig. Alla vet dessutom att jag tycker mormor är bäst.

Vi blev kvar till sent, trots att förkylda Sara skulle upp och jobba dagen efter. Det blev sista bussen till stan tillsammans med Corren-Åke för mig och Sara. En udda upplevelse. Men trevlig.

I söndags tog jag hand om mig själv först och sedan om stackars Sara som var som en urkramad trasa när hon kom hem från jobbet, förkyld och trött efter kvällen före. Jag gjorde mitt bästa för att ta hand om henne.

Igår hade jag tänkt åka hem, men det var så trevligt hos den snygga tjejen så jag stannade kvar en extra dag och satte igång med hemtentan på allvar hemma hos henne istället. Idag har jag åkt tåg och skrivit hemtenta, samt suttit hemma och skrivit hemtenta. Resten av kvällen ska jag ägna åt min hemtenta, och blir jag inte klar idag så ska jag tillbringa morgonen åt att skriva hemtenta. Så då vet ni var ni har mig. Om nu någon mot förmodan undrade.

1 kommentar:

Joel sa...

När ska du skriva din hemtenta?