onsdag 30 juni 2010

Unnade mig en långlunch

Det stora projektet Midsommarinlägget 2010 har tyvärr drabbats av avsevärda problem med finansieringen, och måste därför läggas ned. Ni kan läsa på moster Saras blogg, för att få en bild av det hele. Visserligen så framhäver hon som vanligt mina mindre lyckade insatser under helgen, så det ska tilläggas att jag gjorde bra saker också under helgen.

Nu är jag tillbaka i löneslaveriet, och idag unnade jag mig något så spännande som en sjutimmarslunch. Det betyder att jag jobbade ett kortpass i morse, och att jag snart ska ut på ett nytt pass ikväll. Därav begreppet sjutimmarslunch. Jag har dock inte bara ätit, utan jag har passat på att springa milen igen och det gick ganska bra även om ena luren på iPoden slutade fungera efter ett tag. Sådant kan göra en så vansinnigt förargad.

En annan sak som gör mig förargad är att jag är så jävla dålig på arbetsintervjuer. Jag har varit på två stycken den senaste tiden, men igår fick jag nej på bägge. Jag har för lite erfarenhet tydligen. Då undrar jag varför de ens ville ha dit mig på intervju - de kunde ju se på ansökan hur mycket erfarenhet jag har. Och hur kommer det sig att alla andra av mina studiekamrater får jobb utan att ha någon direkt erfarenhet? Nej, det är något jag gör fel. Jag måste bara komma på vad. Att vara sig själv är uppenbarligen fel taktik.

1 kommentar:

Erik sa...

Ta ett ögonblick och fokusera på känslan när du med dallrande tunga berör en medelålders rektors av insutten svett fuktiga bakdel. Jag tror det är så det funkar.

Hur vanligt är det för övrigt att en rektors arbetsplats kallas för rektum i studentikos humoristisk anda? Det vore ju genialiskt, tänker jag!