torsdag 17 juni 2010

Kolos vidare äventyr i Uppland

Återigen har jag fått chansen att se vad Upplands Lokaltrafik går för. Idag har jag, via Enköping och Bålsta, tagit mig hela vägen till Arlanda, och snart hem igen. En nättare utflykt på nio timmar.

Under denna har jag hunnit med:
1. Arbetsintervju
2. Läsa bok
3. Sova
4. Jobba ARN

Arbetsintervjun kändes ganska bra, och förhoppningsvis får jag jobbet på en högstadieskola i Enköping. Om jag nu inte jinxar mina chanser genom att skriva om den här. Å andra sidan brukar jag inte nämna mina intervjuer här, av rädsla för att jinxa dem, och då brukar jag inte få de sökta jobben. Vi får se - det är svårt att sälja in sig själv, och att jag inte är någon försäljare bevisade jag redan under mina rekordkorta telemarketingkarriär för fyra år sedan.

Det var kul att se en del av Uppland jag sällan besöker, även om jag fortsatt hävdar att man bara bör besöka Bålsta av tre anledningar: att spela fotbollsmatch, att byta buss eller att gå på Lasse Åbergs museum. Under 2000-talet har jag gjort två av dessa saker.

Nu är den stora frågan om jag ska orka ge mig ut på en löprunda när jag kommer hem ikväll. Det kanske stannar vid en promenad istället. Det är nog det jag pallar efter dagens utflykt.

1 kommentar:

Loke sa...

Hoppas, det är ju rätt nära Västerås...