söndag 10 februari 2008

Det är över nu

Min week of hell är snart slut. Jag ska överleva en knapp timme till på ett nästan öde ARN innan jag får sätta mig på Upptåget och smälta ihop till en liten utmattad fläck. Vad gäller antal fingrar jag kommer att lyfta nästa vecka så kan jag utan vidare erkänna att det är inte ett enda.

Sammantaget har jag haft flera minuters fritid under veckan och det är det jag får ta med mig till nästa, som det heter på idrottska.

Jag är trots allt nöjd med vad jag har åstadkommit.
  • Skolmässigt: Tre seminarier och ett basgruppsmöte. Jag sa saker på alla seminarierna, och att jag har pratat på tre seminarier i rad har troligtvis inte inträffat sedan hösten 2004. Väl Godkänt. Jag läste dessutom nästan allt till alla seminarier (två av tre romaner!).
  • Jobbmässigt: 29, 75 timmar. Nuff said. Mycket Väl Godkänt.
  • Kanonmagsinetmässigt: En intervju och en recension är helt klara. Sedan har jag två texter till som är halvklara. Godkänt.
  • Livskvalitetmässigt: Ett pass på gymmet, en fika, en spelning och en middag. Träffat mor, far och en liten bror. Träffat flera av vännerna. Godkänt plus (jo det finns visst ett sådant betyg - det motsvaras av D), men den här biten går helt klart att utveckla i veckan som kommer.

Jag har också haft en vit vecka, vilket är underskattat. Tror jag ska ha en till. Jag är fortfarande trött på Stella Artois efter London - tänka sig, man kunde dricka för många. Det trodde jag aldrig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Herre i min hatt! Man KAN alltså överdosera Stella. Vi tar med oss det till vår resa. :)

Anonym sa...

Vit vecka det är väl inget, vit månad då börjar kroppen avgiftas någorlunda i alla fall.