onsdag 6 februari 2008

Inköpt i London

Jag hade inte tänkt köpa en massa junk den här gången i den engelska huvudstaden, men likförbannat vägde väskan dubbelt så mycket när jag kom hem jämfört med när jag reste. Och med tanke på att min sportbag saknar axelband blev promenixen hem från bussen alldeles oangenäm.

Så här blir det alltid:

Man går på Oxford Street och så ser man Sports World och så säger man "vi går väl in och tittar en sväng". Sen hittar man ett par fotbollsskor med skruvdobb för £12 och tänker "det där var ju sjukt billigt" och då de passade så bra och för att märket var Umbro och för att "skruvdobbar brukar vara så svårt att få tag på billigt i Sverige" så tänker man "jag slår till". Sen hittar man en träningströja i någon form av drifit-material och sådana är ju alltid bra att ha. Umbro dessutom. Sen hittar man svarta tubsockor och tar dem också för "det har jag ju letat efter att ha på träningen".

£25 senare är man på väg igen. Kanske tittar in i Lacoste-butiken på Oxford Cirkus men inser att man inte är gjord av pengar och går vidare på Regent Street. Sen kommer man på att man är nära Carnaby Street och då måste man så klart gå till Henri Lloyd-butiken. "Åh det är fortfarande rea" säger man och £32 senare går man ut från den.

Sedan glider man ner till Lillywhites på Picadilly Cirkus, men "jag har ju fan fem par hela vita trainers hemma" och går till en pub istället. Äter förslagsvis:


Och dricker:


Sen går man säkert in i Arsenalshopen och då är det antagligen rea så man köper ett par tröjor som man absolut inte kommer att använda mer än kanske två gånger per år.

Trots att jag redan har kläder köper jag mer. Varför blir det så?

3 kommentarer:

Hannes Asplund sa...

FY FAN för korvarna

Anonym sa...

Den här bilden när A dricker bira är inte från senaste Londonresan.

Fuckin fake!

Anonym sa...

ja, viiidriga korvar. man shoppar för att det är kul! och man blir snygg! men mes eftersom konsumtion är den nya Jesus.