tisdag 19 februari 2008

Hur gör man ingenting?

Jag har haft så mycket att göra på sistone att jag har glömt bort hur man tar det lungt. Bara jag sätter mig ner sprider sig rastlösheten som ett skräckhugg genom kroppen. Jag måste på nytt lära mig göra ingenting.

Nyckeln kan ligga i ta surfrundan till en ny nivå. Läsa fler bloggar, fler internationella tidningar och hänga mer på intresseklubben-antecknar-sajter. Fast det blir kanske jobbigt i längden. Rundan har ju redan nått extended edition-stadiet så det vore nog inte försvarbart ur ett ergonomiskt perspektiv att tillbringa ytterligare tid i min inte alls skrivbordsanpassade fåtölj. Man vill ju inte drabbas av skolios eller musarm.

TV? Nej, det är tråkigt. Reklamen mördar, och jag har dessutom redan köpt typ allt jag vill ha.

Läsa en bok? Tjenare. Jag läser ju redan upp till tre romaner i veckan för skolan, så det känns som att det räcker.

Gymmet då? Det är i och för sig ett bra alternativ. Men det är samtidigt jobbigt att ta tag i sig själv och pallra sig dit. Det gäller för övrigt även om jag går Svettis, som ligger en minuts gångväg bort.

Jag känner mig som ett barn som inte har några vänner. "Mamma, vad ska jag göra?".

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skaffa tillbaka facebook!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Fejjan är SÅ 2007.

Anonym sa...

Baka.

Anonym sa...

Och du är sååå 1983. Väx upP!

Anonym sa...

Slappa är ju lätt

Anonym sa...

Jaaa, lyssna på Hannes. Han vet!