torsdag 21 februari 2008

Fotbollsskada

Jag brukar sällan drabbas av skador i samband med fotbollsmatcher, men igår åkte jag på en. Det kan mycket väl bli så att jag blir borta någon vecka för rehabilitering.

Det var i slutet av matchen mellan Arsenal och Milan då Niklas Bendtner sköt högt över från ett bra läge som det hände. I det allmäna tumultet av nävar som dunkades i bordet, otäckt förvridna ansikten som gömdes i händer och besvikna ångestvrål som på grund av missen uppstod dunkade jag min armbåge i soffans armstöd. Då det är en väldigt billig soffa består armstöden av massivt spånträ endast emballerat av tunt lager vadd och tyg. När jag i frustrationen rände armbågen i soffans hårdaste del spreds först en intensiv smärta genom armen innan jag upptäckte att det hade uppstått blodvite.

Skinnet hade sprungit läck. Jag bedömde dock kyligt att såret inte behövde sys.

I dag är jag öm i armbågen, men såret verkar läka som det ska. Ingenting talar för att jag kommer att få några bestående men. I fortsättningen sitter jag dock i fåtöljen.

Inga kommentarer: