måndag 28 september 2009

I can see clearly now

På grund av rådande konjunktur har jag inte haft råd att hämta ut mina glasögon under det senaste halvåret. Synsam har skickat både yakuza och sicilianare för att få mig att pynta, men jag har varit lika gömd för dem som en strumpa i tvättmaskinen. Tills nu.

I lördags gjorde jag slutligen walk of shame ner till Dragarbrunnsgatan och betalade onödigt mycket pengar för brillorna. Nu är jag slutligen glasögonorm - det är bara en tidsfråga tills ni är det också, så ge fan i att retas.

Det tog tre försök med mobileo innan jag tog ett foto som jag kände var tillräckligt bra för att publicera.

Försök ett (inte acceptabelt - jag ser ut som Sam Allardyce):


Försök två (inte acceptabelt - leendet är mentalsjukt):


Försök tre (acceptabelt):


Vad säger ni? Visst blev jag genast en mycket vuxen människa. Helt plötsligt är det okej att jag gör Melodikrysset och söndagsstekar. Och är sjukskriven. För det är sådant man gör och är när man är vuxen.

Som tur är mår jag allt bättre nu. Snart kan jag nog börja jobba igen. Med glasögon på näsan.

5 kommentarer:

Hannes sa...

Mentalsjuka bilden var bäst.

nickel sa...

mycket stiligt axel!
både glasögon, skägg och nya frisuren!

Erik sa...

Nog för att det verkar jobbigt med nedsatt syn, men glasögonormar finns ju bara bland barn. Jag tycker (numera) att de skänker finess och vill egentligen också ha dem. Dessutom berättade min mattelärare på gymnasiet att de som har glasögon är den enklaste typen av cyborger. Det du, Axel, du är en cyborg!

Tyvärr är det ju töntigt att ha glasögon utan styrka, så huruvida det blir några för mig får framtiden utvisa.

Loke sa...

Snyggt och propert! Hannes ser mer mantalsjuk ut på ALLA bilder...

Loke sa...

mentalsjuk...