onsdag 9 september 2009

Nedför restan av veckan

Onsdag lunch brukar innebära att halv veckan är gjord, men på grund av mitt schema kan man påstå att den börjar på allvar då. Onsdag eftermiddag har jag fyra lektioner i rad efter lugna måndag och tisdag, och sedan går det i ett fram till klockan ett på fredag. Så det är med blandade känslor jag möter onsdagen.

Idag var det Skoljoggen och det innebär att man springer, lunkar eller går en snitslad bana i skogen och undviker att snubbla på rötter, stenar och lågstadiebarn. Det var skönt med en promenad på förmiddagen, och ännu skönare att det faktiskt var på arbetstid. Men jag borde ha tagit med mig någon form av ombyte - jag kände mig extremt ofräsch där efter promenaden. Som lärare ska man dock lukta svett med jämna mellanrum, det står i skollagen.

Annars har jag mest varit extremt trött idag. Det är ingen vanlig trötthet jag har drabbats av, utan yr i huvudet och illamående-trötthet. Vet inte vad det beror på, för jag sover och äter normalt. Jag känner mig som ett urkramat juver. Lite tom och sladdrig sådär. Det kanske är någon liten infektion som ligger och skaver någonstans, för jag borde inte vara så här slut efter att ha jobbat några veckor.

Det är bara att kämpa på i två dagar och sedan blir det helg igen. Ekorrhjulet har börjat rulla, och jag börjar så smått komma in i lunken. Jag börjar också komma in i gänget på jobbet, vilket är kul. Nu är också ett gäng VFU:are ute på skolan, och jag känner flera av dem; From, Olsson och Hannes B. Det är kul att kunna se ner på dem, så som alla har sett ner på mig under fem års tid.

Nu ska vi se hur det går i andra halvlek av Malta-Sverige. Det är verkligen asintressant.

Inga kommentarer: