tisdag 15 december 2009

King Kolo i våldsam attack mot plogskrået

Det där med att våren närmar sig var bara en chimär. Eller chimös som Jonatan valde att kalla det på Roskilde 2004. I morse fick jag pulsa genom metervis av snödrivor, som vore jag ett fattighjon på väg till fattigstugan efter en tiggarrunda i Lönnberga. Mina vinterskor är inte gjorde för pulsning, så dagens tistel går till Uppsalas plogbilsförare. Men de har å andra sidan underträffat sig själva varje år sedan jag flyttade hit, så jag vet inte vad jag hade förväntat mig när jag såg hur snön föll i natten några timmar tidigare.

Nej, våren har faktiskt sällan känts så avlägsen. Bäst att sluta nämna den så att folk inte blir provocerade. För att provocera folk har aldrig varit syftet med den här söta lilla dagboken på Internet.

Nej, nu ska jag ha min sista ordinarie lektion här på skolan. Tänkte köra min YouTube-festival på tema jullåtar med sjuorna. Jag gjorde den i morse med niorna, men den föll inte i god jord. Jag vet inte vad jag hade förväntat mig där heller, för niorna har ungefär lika mycket god jord som Hallandsåsen. Det finns liksom ingen att falla i.

Dagens rykte är att mamma numera finns på Facebook. Detta måste undersökas.

1 kommentar:

Kerstin sa...

Ryktet stämmer, jag var hennes första vän!