söndag 13 december 2009

Mot sista arbetsveckan

Söndagsångesten lyser med sin frånvaro den här veckan. Anledningen är att vi går in i den sista arbetsveckan för terminen, och också för min sejour i Heby. För den här gången i alla fall. Man vet ju aldrig vad framtiden har i sin slida.

Sista veckan innebär lugnare tempo för både lärare och elever, dels då alla redan börjar ta jullov och dels för att betygen är satta. Visserligen ska lektionerna hållas som vanligt på måndag och tisdag, men med tanke på att jag inte ska ha de här klasserna något mer känner jag mig inte särskilt motiverad att hålla i några mer seriösa timmar. Det får bli lite hipp-som-happ-pedagogik. Det är den bästa typen av pedagogik.

Helgen har varit lugn och skön. I fredags kom Sara och vi kollade på Idol och På Spåret. Idol var ganska tråkigt eftersom att finalisterna var så opersonliga, men På Spåret höjde sig jämfört med premiären. Särskilt positivt var att Jessica Gardin förlorade.

De här är de mest positiva förlusterna den här helgen.
3.) Tottenhams förlust mot Hull
2.) Manchester Uniteds förlust mot Villa
1.) Jessica Gardins förlust mot Marcus Birro och hon Lilla My.

Alla gillar ju listor.

Vi firade dessa förluster med gindrinkar och Ondskan på DVD. Man borde fira mer saker, den saken är klar.

Idag åt vi deg i formen av scones till frukost och därefter blev jag så mätt att jag bara kunde ligga ner under flera timmars True Blood-avsnitt. Sen spöade Arsenal Liverpool på bortaplan hur jävla lätt som helst, och det firade vi med pastasallad och rundade sedan av med clementinglögg.

En väldig skön helg är i hamn. För första gången på länge känner jag mig helt utvilad inför arbetsveckan.

4 kommentarer:

Joel sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Joel sa...

Du och dina vampyrer.
Hatar också Jessica Gardin.

Kerstin sa...

Sjukt mycket hår och samma leende som han som kommer ut och möter Aragorn utanför Svarta porten i slutet på trean... Hon är inte bra tv.

Nickel sa...

Jag säger det minst en gång i veckan - Jag avskyr Jessica Gerdin!
Det här är mitt värsta tevedilemma: att hon tävlar i mitt bästa program i ett i övrigt mycket sympatiskt lag som jag gärna unnar framgång i tävlingen.