torsdag 31 december 2009

King Kolos årskrönika 2009

Detta var året då det hände en hel del saker. Jag fick en flickvän, ett jobb, glasögon och en sjukdom. Två bra saker, en okej sak och en dålig sak. På det hela taget slutar alltså året på plus.

Så som traditionen bjuder bör varje blogg med självaktning ha en årets-lista, och här kommer så min. Nedskriven i all hast mitt i nyårsstöket.

Årets...
...tjej: Sara
...skiva: Regina Spektor - Far
...film på bio: Coco - Livet före chanel
...dokumentär: Solen i ögonen
...bok: Bitterfittan

...tv-kanal: Canal+SF (SÅ jävla mycket bra svenska filmer jag har sett under hösten)
...glädjebesked 1: Att jag fick ett jobb
...glädjebesked 2: Love och Kerstins kommande bebis
...datum: 1 april
...skämsartist: Lady Gaga

...match: Arsenal-Tottenham 3-0
...resa: Amsterdam över julen
...mest använda citat: Som flickan sa
...bästa argument: Det tycker inte jag
...fest: Utgång (!) på L'Orient i somras när Guldgossen spelade. Nästan alla var där.

...chock: Oskars bortgång
...motgång: Sjukdomshösten
...fuskare: Jag, som fortfarande åker student på SJ.
...vampyr: Sara
...glaslirare: Esh

...införskaffande: Tjej
...uppsats: Min och Björns
...återupptäckt: Linköping
...sämsta bloggare: Love, precis som förra året
...nedköp: Hannes byte från egen till delad blogg

...mest vuxna grej: Ica-kortet
...flykt: Från Uppsala från ångestens första maj
...bästa insikt: Det är roligt att vara lärare
...kuk 2003: Fredrik Hassel-Q
...roadtrip: Till Stockholm i Saras föräldrars bil och tillbaka.

...vad fan hade jag väntat mig?: Arsenals säsong
...återupptäckt 2: Facebook
...pub: Pipes of Scotland. Stella på fat!
...panik: När Internet inte fungerade på en hel dag
...mest slitna uttryck i en uppsats: Populärkultur i undervisningen

Nej, där får det räcka. En liten lista utan vare sig tanke eller struktur, men det är ju så det är ibland, livet.

Med dessa kloka ord säger jag tack och HÄJ för 2009. Gott nytt år mina vänner. Vi ses 2010.

2 kommentarer:

Hannes sa...

Skämsartist har du snott från mig.

Loke sa...

Trist Hannes, jag håller i alla fall en jämn nivå...