torsdag 10 december 2009

Världens bästa jullåt?

Alla vet ju att egentligen är Fairytale of New York med The Pogues och Kirsty MacColl världens bästa jullåt. Erik Aspeqvist utsåg den till det redan 2003 och jag ser än idag ingen anledning att motsäga honom. Men jag skulle behöva några exempel till. Och det måste finnas på tuben, för jag tänkte köra en liten kul lektion på det temat på tisdag. Och de måste vara på engelska för lektionen är engelska.

Annars har jag inga ytterligare krav.

Förslag?

5 kommentarer:

Kerstin sa...

Father christmas med the kinks

Diamond Champagne sa...

du vet vad jag tycker
the hives och cindy

Jeppe K sa...

Glasvegas - a snowflake fell (and it felt like a kiss) Men Pogues är som sagt bäst!

Joel sa...

Just D - Juligen.

Översättningsövning.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Christmagain.