onsdag 23 december 2009

Drar dit tulpanerna växer

Nu lämnar jag landet igen. Destination är Amsterdam, Nederländerna. Där ska jag och Sara fira jul bland judiska gömmehus, konstmuséer, majonnäs och coffeeshops. Det ska bli härligt.

Flyget lyfter härifrån Linköping om bara några timmar, så det börjar bli lite resfeber nu. Men det är ju så det ska vara. Vi blir borta ända till söndag och har storslagna planer. Eller planer och planer, vi vet vilka sevärdheter som är intressanta och sen får vi se hur vi lägger upp det.

De senaste dagarna har varit ganska lugna. I måndags gjorde jag inte så mycket. Skrev lite Kanonmagasinettexter och tog det bara lugnt. Det var väldigt skönt att få lite jullovsvila och bara stressa av. Igår träffade jag Nettan för en fika innan jag fixade några julklappar. På kvällen åkte jag till Lambot och där lagade jag och Hannes en fin pastasås. Anledningen till att jag åkte dit var att jag skulle låna en väska, men eftersom att jag är totalt disträ nuförtiden glömde jag naturligtvis den.

Nej nu börjar det bli dags att packa tror jag. Vi hörs.

God jul!

4 kommentarer:

Kerstin sa...

Några användbara fraser:

Ursäkta mig, var kan jag köpa billig öl? - Excuseer mij, waar kan ik kopen goedkoop bier?

Min dator har blivit stulen. - Mijn computer is gestolen.

Vad kostar tulpanerna? - Wat doet de tulpen?

Det är åt helvete för dyrt! - Het is te duur naar de hel!

Taxi! - Taxi.

Åt vilket håll ligger flygplatsen? - Welke kant is de luchthaven?

Tack så mycket! - Hartelijk dank!

God jul och gott nytt år! - Prettige Kerstdagen en Gelukkig Nieuwjaar!

Ha en trevlig resa så hoppas jag att vi ses i januari!

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Tack så mycket! Nu skulle man ha haft en skrivare...

Vi ses i januari.

Joel sa...

När kommer amsterdaminlägg?
Jag har aldrig tryckt så mycket på uppdatera i hela mitt liv.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Nu Hannes. 10 000 tecken till din tjänst.