lördag 19 december 2009

Det senaste om det nya

Det har varit full kareta de senaste dagarna. De få lediga stunder jag har haft har jag mest ägnat åt soffsittning/liggning för att få så mycket vila som möjligt. Men inte hjälpte det särskilt mycket, för i går morse var jag så trött att jag nästan inte hittade till duschen.

I onsdags stressade jag hem från jobbet för att hinna med på den minnesstund som universitetskyrkan hade anordnat för Oskar. Det var naturligtvis jobbigt att vara där, men det var samtidigt en väldigt fin stund. Esh läste några minnesord om Oskar och det berörde mig mycket. Det var också fint att se att det var representanter från samtliga nationer där. Efteråt fikade vi på Göteborgs nation, och det kändes som ett bra avslut för mig eftersom att jag inte ska åka till Göteborg och gå på begravningen på tisdag.

Igår var det julavslutning och det innebar också min sista dag i Heby. Det kändes tråkigt att sluta, men det har jag ju samtidigt varit inställd på hela terminen. Jag blev ordentligt avtackad och det kändes väldigt bra. Men jag kommer att sakna kollegorna och skolan i stort.

Efter avslutningen blev det tokstress hem för att hinna med tåget till Linköping. Jag hann med och fick med stort krångel ombord min jätteväska - ironiskt att det är krångligt att åka tåg med en tågluffarväska. Tåget blev bara en knapp timma sen efter att ha råkat ut för, i tur och ordning, vagnsfel, signalfel, enkelspårsdrift och mötande tåg. Det var bara lite frustrerande.

På kvällen blev tv-kvällen något stukad eftersom att det bara var Vem vet mest? och På Spåret av de bra programmen som gick igår, så då fick vi ägna oss åt att vara irriterade på att Internet inte fungerade tillfredsställande. Så kan man också ta jullov.

Inga kommentarer: