måndag 8 februari 2010

Det är inte skägget som gör filosofen

Efter ett litet helguppehåll från bloggen är jag tillbaka igen. Till alla läsares glädje. Det utgår jag från i alla fall, för om man inte får ut något positivt av att läsa detta förstår jag faktiskt inte varför man har klickat sig hit. Med detta sagt, här är en uppdatering om helgen som varit.

I fredags städade jag lägenheten medan Sara tittade på sina serier och när den var skinande ren (nåja) gick vi ner på stan där vi träffade Saras kompis Max. Vi tog sikte på Orvars för att äta en Robbotallrik och ta några stop av det lokala ölet. Tanken från början var att utnyttja Orvars två-för-en-erbjudande som har varit en institution i studentlivet, men eftersom att inget blir som man har tänkt sig samt att Norrlands alltid har varit en fånig nation så gäller det där erbjudandet bara för medlemmar numera. Fånigt.

Efter "Oves" hade jag en idé om att äta någon form av plockmat, typ tapas, framför På Spåret så det styrde vi upp och bjöd med oss Max hem. Så där satt vi och åt olika korvar och mozzarella och sånt i några timmar, allt medan vinflaskorna blev tömda. En lugn och skön kväll.

På lördagen tog vi det ganska lugnt. Melodikrysset i sedvanlig ordning och därefter lite fotboll på tv. Framåt kvällen betade vi av promenaden ut till Becks där det anordnades fest eftersom att hon har fått en ny roommate för umpfte gången i ordningen. Det var en ganska trevlig tillställning som bara spårade ut litegranna i form av vinkastning.

Sedan var tanken att gå till Vdala, men eftersom att det aldrig blir som man har tänkt sig gick jag och Sara till Orvars där vi (mest jag) tog några öl.

Tidigt nästa morgon, typ halv tolv, var det dags att sätta igång och det blev att tillbringa större delen av dagen framför tv:n. Vem vet mest? följt av någon löjlig Arsenalmatch och därefter kommer jag inte riktigt ihåg vad vi kollade på. Så det var antagligen något dåligt.

Idag har jag varit i skolan. Det var tråkigt och olärorikt. Nu ska jag styra upp en telefonkonferens.

Inga kommentarer: