lördag 27 februari 2010

Your treetops so tall

I går kväll hade Kerstin en idé om att gå ut och äta köttfrossa på Barbako (skånsk ordvits - jag fattar inget) men alla bord var bokade fram till augusti 2015, så det var bara att tänka om. Istället blev det en promenad till Loves lagkompis Olle och hans fru Nasti, där också IFK:arna Gustav och Jepson med flickvän Ann anslöt.

Olle och Nasti kommer från Finland så stämningen var på topp då USA käkade upp de finska lejonen i första perioden av OS-käppakriget. Det bjöds på hemlagad pizza som Sturefors-Gurra och Jepson tillagade.

Till dessert blev det spelkväll där jag inte dominerade på något sätt. Kortspelet dotcard var inte alls min tekopp och jag samlade på mig rekordmånga poäng. Det gällde alltså att få så få poäng som möjligt. Love var på stadig väg mot finalbordet, men en hand där han fick hundratals poäng fällde honom. Jag har en känsla av att han kommer att få höra om det i omklädningsrummet framöver. Hans vinnarskalle lackade ur i alla fall.

När klockan blev mycket gick vi hem och kollade på OS-finalen i lokalvård. Love och Kerstin gav upp när Kanada såg ut att vinna, men jag bet ihop och mycket tack vare mitt stöd från tv-fåtöljen vann Sverige guldet. Sen var jag så trött att jag såg dubbelt, så det blev bara ett avsnitt av Parks and Recreation innan jag somnade.

Ikväll ska vi på Banken och kolla på fotboll. Kul!

Inga kommentarer: