måndag 22 februari 2010

Fastfrusen och frånvarande

Efter en god natts sömn i några få timmar var jag redo att åter gå på seminarium. Jag var duschad och packad, då jag bara skulle kolla att tåget inte var inställt. Om det var inställt? OM det var. Jag har aldrig varit med om ett mer inställt tåg. Och jag har inte varit så långt från att medverka på ett seminarium sedan Londonresorna under littvet-tiden.

Så det blev att stanna kvar hos Sara. Finns ju helt klart värre ställen att bli insnöad på. I det här fallet är det tur att jag inte har något jobb, för det hade inte varit kul med en karensdag på grund av vädret. Å andra sidan är det ju sportlov den här veckan. Skitsamma, det är en diskussion av så kallat akademiskt intresse. Den är alltså helt ointressant, som allt akademiskt är.

Vad innebär då det här för min vecka? För det första blir jag kvar i Linköping i några dagar till, för på torsdag ska jag till Love och Kerstin i Kristianstad (om det är klimatmässigt möjligt alltså). Det känns onödigt att åka hem för ett icke obligatoriskt seminarium på onsdag. Så det blir ett par dagar med lugnt plugg innan jag far ner till kontinenten och möter våren.

Nu ser jag fram emot dagens middag. Vad det blir kommer jag inte gå in på, för det här får inte urarta i en matblogg.

2 kommentarer:

Erik sa...

Jag gjorde lite research och konstaterade att omkring åtta procent av dina inlägg är matrelaterade, så än så länge är du på den säkra sidan. Sökordet "öl" gav ungefär dubbelt så många träffar och "arsenal" matchade hela 157 av 599 inlägg. "SJ" förekom i nästan ett av tio inlägg, så än så länge är det snarare än tåg- än en matblogg du skriver. Det känns väl bra?

Kerstin sa...

Nu när försvaret går in och styr upp snöskottandet känns det genast mycket bättre, kommer säkert att gå smärtfritt att åka söderut. Helt utan komplikationer. Yes siree bob.