tisdag 13 april 2010

50% fotboll och 50% mat

Igår testade jag på det här med att dubbelarbeta. Först fem timmar i Heby, och, efter en mellanlandning i sängen på ett par timmar, fyra på ARN (flygplatsen, inte allmäna reklamationsnämden) och det hela fick en ganska oväntad konsekvens. Jag blev mycket trött.

Så det där med dubbla arbetspass ska jag inte göra om. I alla fall inte förrän på torsdag.

Jag var så utmattad och uppe i varv igår kväll att jag hade svårt att somna, men efter en godnattsaga i form av första fjärdelen av det klassiska South Park-avsnittet The List kände jag John Blunds grustraktor komma brummande över bröstkorgen och jag kunde somna in.

Tyvärr blev inte sömnen så intensiv som jag hade önskat då jag drömde att jag var avbytare i en match mellan Arsenal och T*ttenh*m, så det var väldigt nervöst att sitta där på bänken. Matchen var hård och hetsig, och Arsene Wenger blev nervös - men han bytte inte ut någon så jag satt kvar där på kanten och frös. Till slut gjorde Le Boss en så kallad Gullit och bytte in sig själv (!) på plan och han fick genast ett friläge. Men i stället för att skjuta lobbpassade han fram bollen till Thomas Vermaelen som nickade in 1-0. Jubel och stort hallå på Arsenalbänken och jag firade med fansen. Det var spännande att få vara på den sidan reklamskyltarna, men det mest fascinerande i drömmen var Wengers speed och fina bollbehandling.

Nu är jag ingen expert på drömtydning, men jag inbillar mig att denna dröm kan ha något att göra med det faktum att Arsenal möter just Sp*rs i morgon. Det är möjligt att jag har tänkt lite för mycket på den matchen för att min hjärna ska acceptera det. Ja, det är en tolkning i alla fall. Avslutningen av matchen vet jag inte riktigt heller hur jag ska tolka då vi plötsligt skulle åka tåg till andra sidan planen och passerade bilvraken efter en svårare seriekrock. Det kan väl aldrig vara ett tecken på en annalkande Arsenalförlust?

Jag får fundera vidare på detta under lunchen. Det blir klassiska oxhjärpar och kokt potatis.

Till sist. Tänk om jag någon gång kunde skriva ett inlägg utan att nämna mat, eller att göra en fotbollsreferens. Det går helt enkelt inte.

Inga kommentarer: