måndag 12 april 2010

Gammal prins är äldst

Under lördagens "grabbkväll" fick vi vara med om en fascinerande utveckling, eller inveckling kanske är mer rätt, efter vi hade sett El Clasico på Baren Baren (en pub i uppsala som är som en vanlig bar fast 100 % mer). När vi kom dit var det som en vanlig sportbar med öl, hamburgertallrikar och fundamentalistiskt enögda supportrar (I know the feeling), men så fort matchen var över förvandlades stället som genom ett trollslag till dansgolvet på Cindirella, där prins Bertils look-alike (och age-alike) var kung.

Det hela var mycket märkligt så därför stannade vi inte kvar till sent.

Dessförrinnan hade jag och Hedemora ägnat eftermiddagen åt några andra fotbollsmatcher samt pizza och belgiskt öl. Good day out.

Söndagen blev inte helt oväntat av det långsammare slaget. Till en början sov jag i överdrivet länge och därefter låg jag alternativt satt ner framför datan eller tv:n. Det är ju så lätt gjort under sådana omständigheter. Ännu en söndag som går att beskriva uttömmande med fyra meningar, med andra ord.

Nu är jag ute i Heby som vikarie igen och ska vara det hela veckan. Utöver det blir det ett pass på Arlanda ikväll samt ett på torsdag. Hur tänkte jag när jag tackade ja till dem egentligen? Men det är bara att säga som GOB från Arrested Development - "I've made a huge misstake" - och bita ihop. Det finns de som har det värre. Manchester United, Liverpool och Sp*rs är bara tre exempel på det.

Inga kommentarer: