tisdag 27 april 2010

Några tankeskvättar

Nähä, jaha, jag får väl ta och uppdatera. Även om det inte händer något att skriva om för tillfället. Jag har liksom inte så många fler varianter på temat arbete på Arlanda kvar. För det är där fokus ligger för tillfället - jag jobbar så mycket som möjligt för att skapa förutsättningar för en dräglig tillvaro i sommar. Det är alltså inte en fråga om att leva för att jobba.

Vad gäller skolan går den på sparlåga just nu. Den klassiska motivationsdippen som alltid infaller så här års har slagit till med full kraft, så därför skjuter jag lite på det som måste göras fram till att det faktiskt börjar brinna i knutarna. Det där jag skrev i förra inlägget om att höja ambitionsnivån lät rimligt i teorin, men alla vet ju att teori och praktik är två vitt skilda saker.

På söndag väntar seriepremiär hemma på Valsätra IP (alla måste titta, ska kolla om matchen streamas någonstans) så det vore skönt att få några fler löppass i benen innan dess. Ska faktiskt ge mig ut på en runda här snart - shortspremiär kanske?

Dessförinnan väntar dock den lilla detaljen som är valborg. Hajpen från tidigare år är dock så gott som borta, eftersom att hela grejen handlar om förväntningar som aldrig infinner sig. Man har liksom lärt sig att inte ha några förväntningar på dagen, och därmed faller hela konceptet. Men någon form av firande blir det antar jag.

Inga kommentarer: