måndag 19 april 2010

Jackie och Jackie

Nämen om jag skulle ta och sluta skriva bitterbarnsliga inlägg som syftar på det där laget i norra London som aldrig kan vinna något. Vad säger ni? En bra idé? Då kör vi på det.

Och det är alltså inte Sp*rs jag syftar på om någon undrade. Det finns ju två lag i norra London som aldrig vinner något numera.

Men jag skrev att jag skulle sluta bittra, and sluta bittra I shall.

På grund av någon form av vulkanutbrott på en ö i norra Atlanten behövde jag inte jobba på Arlanda i torsdags kväll, så avslutningen på veckan blev inte så intensiv som planerat. Jag var därför tämligen utvilad när jag kom till Heby i fredags där jag betade av sista vickdagen i föreberedelseklassen. Ett kul jobb, men väldigt svårt och ganska olikt vanliga lärargig.

Sedan åkte jag till Sala, pratade med London om inställda flyg och åkte vidare till Linköping där Sara och pappa Rolf plockade upp mig på stationen för nästa resa. Den gick till Rappestad där Saras mormor Maggan firades. Hon har nämligen fyllt år, jämnt dessutom. För andra gången på ett par månader fick jag rödvin på mina ljusa chinos och inte heller den här gången var det mitt eget fel. Det är uppenbart att de (vilka nu de är) inte vill att jag ska bära chinos. Jag ska i alla fall inte ha dem där det dricks rödvin, den saken är klar. Tur att Rolf gjorde en insats med tvättmaskinen och räddade byxorna

I lördags kom Filippa och Gustav förbi och åt middag. Det mest intressanta med kvällen var att det gick att umgås med folk utan att dricka alkohol, och det var dessutom väldigt trevligt. Anledningen, för man måste ju alltid ha en anledning till att inte dricka med dagens rådande normer, till det är att Filippa har en bebis i magen, så då kändes det rimligt att välja bort rusdryckerna.

Det mest intressanta samtalsämnet: Vilka grova brottslingar skulle passa bäst i På Spåret? Lars-Inge Svartenbrant och Jackie Ferm var ett spännande tävlingspar. Jackie Arklöv och Lasermannen ett annat. Har ni fler?

Igår tog vi det väldigt lugnt. Jag tog en tung uddapoängsseger i Vem vet mest?-maraton-tävlingen, så det kunde jag leva på fram tills det där jävla fotbollslaget förlorade mot Wigan. Men vi skulle ju inte skriva om fotboll nu.

Idag har jag varit på läkarundersökning här i Uppsala för mina besvär med magen, men inga klara besked gavs. Det blir att ta några prover till. Snart har jag tagit allt som finns utom koloskopi. Om jag måste göra en sådan lovar jag att byta namn på bloggen till King Koloskopi.

Hehe. Förlåt.

Med det lämnar jag er för dagen och beger mig till (1) skolan och (2) Arlanda. Den isländska askan är tydligen inte farlig längre så nu får vi jobba igen. HPW!

1 kommentar:

Joel sa...

Tito Beltram och Papa Dee