lördag 10 april 2010

Två nygamla insikter

1.) P3 Dokumentär är bra radio. I alla fall om man vill veta händelseförloppet vid olika viktiga nyheter från de senaste hundra åren. Det reder ut vem som gjorde och sa vad samt ger en bild av uppmärksammade situationer som Salemmordet, Hagamannens våldtäkter och historien om Rasbiologiska institutet i Uppsala. Däremot analyserar de inte särskilt djupt vilken bakgrund dessa händelser hade eller vilken effekt de fick. Men som ren dokumentation av själva situationerna fungerar det bra. Det är bara att ladda ner den här folkbildningen från P3:s hemsida och lyssna i iPoden.

2.) Regn och wellpapp är en mycket dålig kombination.

De två senaste dagarna har jag jobbat, så det är ungefär det som har hänt. Igår regnade det dessutom, så det var ju en kär gammal flashback till hur det är att jobba när det är som tråkigast. Tur att man får betalt, som jag brukar säga.

Jag har också passat på att röra på mig en hel del, och igår var jag ute på en nästan två timmar lång promenad vilket var skönt. Jag lyssnade på P3 i mobilen, men tyckte att det blev för flamsigt på Brunchrapporten så jag bytte till P1 där de knarrade om typ nötsångarens olika varningsljud när höken kommer. Sen kom jag på att jag inte är pensionär ännu, så jag bytte tillbaka till P3.

Så jag rör på mig lite i alla fall. Snart måste jag få fart på löpningen och gymmandet igen också, men jag kommer hela tiden på en massa annat att fixa så det hamnar hela tiden långt ner på prioriteringslistan (om jag hade haft en sådan). Idag var jag till exempel tvungen att äta frukost och läsa DN istället.

För övrigt får man använda Google när man löser Melodikrysset. I alla fall när det kommer till de frågor man inte kan själv.

Nu ska jag ner på stan och möta upp Hedemora. Vi ska ha grabbkväll, som Dennis alltid brukade uttrycka det när man umgicks könshomogent. Det borde innebära fotboll, öl och eventuellt pizza.

Edit 02:15 nästa dag: Det innebär fotboll, öl och pizza. Samt öl på stan. Om inte Hedemora vore så oerhört trött hade vi fortfarande svingat bägare. Det här tillägget räknas inte som fylleblogg eftersom att jag slutade med sådant redan 2008.

2 kommentarer:

Hannes sa...

Salemmordet ligger bra i munnen.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Som flickan sa, antar jag att man måste tillägga för att komma undan med hedern i behåll.