torsdag 8 april 2010

Post-CL-depressionen ebbar ut

Det är alltid mycket surt och deprimerande när Arsenal åker ur Champions League, men jag har varit med om många uråkningar som har varit värre än onsdagens inte alls oväntade utklassning så med andra ord har PCLD:n varit långt mycket värre tidigare år. Jag hade dock fel i mitt tips att Messi skulle göre tre mål i och med att han gjorde fyra, så det ber jag så klart om ursäkt för.

Jag såg matchen på datan, och på grund av tekniskt strul fick jag följa slutet av första halvlek på text-tv, som på den gamla dåliga tiden. Det var också då matchen avgjordes, så på ett sätt var det skönt att det blev tekniskt fel så att jag slapp se eländet.

Efter matchen hade jag sorger att dränka, så jag mötte upp Sara som kom från ölande med sina vänner på HG och vi gick till 55:an för att uppleva känslan efter ombyggnationen. Givetvis började grabbarna vid grannbordet fundera på hur det hade gått i matchen, och någon tog fram mobilen och började läsa högt om Nicklas Bendtnér (sic) och de andra spelarna. Ganska snart upptäckte de att Messi var fyramålskytt och då var det någon som hävdade att argentinaren var hans stora hjälte. Jag blev provocerad och ville gå fram och skrika något om varför i helvete han inte hade sett matchen i så fall, och att han inte ska sitta där och heja på dom som vinner, men jag vågade inte så vi gick till Plaza istället. Jag ville dränka sorgerna lite till.

Jag var alltså inte överdrivet pigg i går morse när jag skulle till tåget, och tågresan blev av det obekvämare slaget eftersom att ett barn mitt emot kom emot mitt knä hela tiden med sin smutsiga sko. Dessbättre blev det ingen försening och jag kom i tid till introseminariet på nya kursen.

Framåt kvällen började dock den värsta nedstämdheten släppa och jag började bli mig själv igen. Sen när Bayern München slog ut Manchester United i CL var det nästen som att tisdagens mangling aldrig hade ägt rum. Kan man inte vara glad får man i alla fall vara skadeglad. Alltid något.

Idag har jag tagit sovmorgon, varit ute på promenad i våren samt gjort mig redo för ett arbetspass på ARN. Så jag antar att jag åker ut dit nu då.

Inga kommentarer: