tisdag 13 april 2010

King Kolo illustrated

Så här i 3D-biotider väljer jag att gå åt andra hållet. 2D är det som gäller (Här är jag osäker på vad som egentligen är 2D, det är kanske 1D jag menar. Det är definitivt inte 4D. Aspeqvist får gärna reda ut detta.).

Det var en elev som upptäckte det. De har fått ett häfte att jobba med av den ordinarie engelskläraren, och när eleven hade fuskat sig fram till sista sidan utbrast han:
- Men Axel, det är ju du på bilden!

Jag bläddrade fram rätt sida och brast ut i skratt. Det var som att titta i, inte en spegel, men i alla fall på en ganska pricksäker teckning av mig själv. Dessutom hade jag på mig en liknande outfit som han på bilden, så det var den berömda pricken över det mindre berömda i:et. Det var bara brillorna som saknades.

Se själv. Visst är det likt?

Bjuder även på en liten ordlista för årstiderna. Alltid bra med vocabulary work.

5 kommentarer:

Diamond Champagne sa...

det är faktiskt läskigt. din bror gitarrbokkillen och du lärobokskillen. Knasigt

Kerstin sa...

Precis vad jag tänkte skriva, ser med spänning fram emot vem Hannes är.

The Artist Formerly Known as King Kolo sa...

Indianen i Black Eyed Peas.

Joel sa...

Haha. När barnen målar av mig ser jag ut som spöket laban med skägg.
Sjukt lik bild dock.

Johan Luks sa...

Sugen på att stämma a la Youghurt-turken som inte var turk utan grek?