tisdag 24 juni 2008

Istället för kök: Förvirring

Den här sommaren ska köket i korridoren genomgå en total renovering. Det innebär matlagning i källaren, samt stor förvirring om hur det ska gå till. Var ska maten förvaras? När börjar de egentligen att riva skiten? Hur i helvete kan de ta semester typ hela juli? Detta är bara några av frågorna som jag, Victor och Tomas - vi som är kvar i korren - dryftar emellan oss med stor frenesi.

Det är ett fullständigt kaos just nu. Hantverkare springer om varandra och rycker i dörrar som om de medverkade i en fars på en privatteater. I morse, till exempel, vaknade jag av att någon bultade kraftigt på min dörr, för att sedan låsa upp utifrån.

"NÄÄJ!" ropade jag yrvaket, men det brydde de sig inte om.
"Det är en 37: a" sa de och stängde dörren igen. Jag vet fortfarande inte vad som är en 37:a. Kanske elementet installerades 1937? Med tanke på hur dåligt det funkar är det troligt.

Jag blev så upprörd av denna incident att jag nästan inte kunde somna om. Men det gjorde jag ändå till slut. Klockan var ju för satan bara tio och jag behöver mina sju timmar sömn.

Trots att hantverkarna har ränt omkring hela dagen har de gjort fuck all. Inget nytt under solen där, alltså.

Men jag behöver bara stå ut med det här U-landslevernet en dryg månad till. Det går nog att överleva fram till flytten trots allt.

Inga kommentarer: