fredag 27 juni 2008

Även rockstjärnor möter vardagen

Det känns som att jag börjar få in rutinen för sommaren nu. En vanlig dag består av att vakna på en för vanliga människor normal tid på morgonen, men att efter att ha kollat text-tv (jag är beroende) somna om.

Därefter vaknar jag av att telefonen ringer. Det slår nästan aldrig fel, för folk verkar tro att det är socialt accepterat att ringa före klockan tolv. Till råga på allt är samtalen oftast jobbrelaterade, så det suger ju ganska våldsamt. Men jag kommer ju upp och går i alla fall. Hela vägen bort till fåtöljen framför datorn, där surfrundan ombesörjs. Sedan börjar jag få huvudvärk, så då måste jag göra kaffe (jag är beroende).

Därefter finns det alltid något ärende att ta itu med. Det kan vara att säga upp ett rum, ringa några samtal, svara på mail, fixa något på stan, träffa nån eller att skriva något. Sen är klockan snart så mycket att jag måste kasta i mig någon form av lunch och efter ytterligare en kaffe spurta ner till stationen och åka till jobbet.

På ARN upplever jag, när jag inte latar mig framför en dator och dricker kaffe, en blandning av uttråkning, stress och skämtsamma/fotbollsrelaterade samtal i fyra till nio timmar. Sen tar jag tåget hem.

Då blir det en lättare måltid, och sedan ett-tre South Park-avsnitt innan jag somnar till någon DVD.

Vilka sjukt spännande liv vi rockstjärnor lever. Förstår att ni är avis.

Need beer.

Inga kommentarer: