måndag 23 juni 2008

Manaterna är inte nedlagt

Jag var och fikade på det klassiska LKPG-fiket Yngves med Per och Erik A förra veckan och när vi diskuterade vad som är värst av E-type och Basshunter (Basshunter är värst) kom mitt och Hannes rockband på tal. Jag antar att alla redan känner till Manaterna, som vi kallar oss, men i och med att det ar varit tyst om bandet ett tag är det läge att slå ett slag för det.

Bandet bildades för drygt ett år sedan av mig, Howlin' Axel Asplund, och Hannes "Manatee" Asplund och vår plan var att bli världens största rockband inom två år. Steg ett var att etablera oss på Myspys.com, och där är vi redan uppe i långt över 1000 visningar.

Vår första låt blev en cover av just Basshunters sommarplåga Boten Anna. Och om jag får säga det själv - och det får jag ju - överträffar vi orginalet på så många sätt som bara är möjligt. Allt från den akustiska gitarren till den krispiga och dynamiska stämsången är klockers. Särskilt nöjd är jag med lala-avslutningen.

Namnet Manaterna är taget från ett South Park-avsnitt. Jag tror ni vet vilket jag menar. Annars är det bara att kolla på alla 12 säsongerna av SP tills ni kommer rätt.

Ryktet har gått om att bandet skulle vara nedlagt, men det är bara lögn och förbannad sådan. Vi har bara tagit ett uppehåll från bandet, ungefär som Just D har gjort. När som helst kan en ny inspelning komma till stånd.

Men tills dess får ni hålla till godo med Boten, som finns på http://www.myspace.com/manaterna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi kommer tillbaka med dunder och brak.
Folk förstår inte hur stort det kommer bli.

Anonym sa...

Ni kanske borde fundera på att lägga ner.
Spursklass!