tisdag 3 juni 2008

Uppe med kruppen

Vad är dealen med att somna någon gång efter klockan tre på natten, men vakna och vara pigg klockan sex? Nu har mat och sov-klockan fått krupp igen.

Men jag är inte den som är den (förutom ibland för då är jag fan den som är den, särskilt när det gäller att sova över riktiga människors lunchtimme) så jag gick upp och började läsa Dvärgen av Pär Lagerqvist, som jag ska analysera. Och när jag skriver att jag började läsa den menar jag att jag kollade på Nyhetsmorgon och en föreläsning om Jesus med Jonas Gardell på SVT 24 samtidigt som jag gjorde surfrundan.

Analysen ska ändå inte in förrän i morgon och ska inte vara längre än åtta sidor.

Nu tror jag jag ska äta en ordentlig frukost för första gången sedan 1997. För frukosten är nämligen dagens viktigaste mål efter lunch och middag, och bör prioriteras.

Inga kommentarer: